mashhadartexam

مهندس مسعود حَکمی Masoud Hakami

mashhadartexam

مهندس مسعود حَکمی Masoud Hakami

استاد محمدرضا شجریان یکی از ستون های استوار موسیقی ایرانی هستند


محمدرضا شجریان ستون استوار موسیقی ایران است




اردشیر کامکار(نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی) درباره استاد آواز ایران گفت: استاد محمدرضا شجریان یکی از ستون های استوار موسیقی ایرانی هستند که تاثیرشان نه تنها در آواز بلکه در کل موسیقی ایران کاملا آشکار است. 

به گزارش سایت خانه موسیقی، اردشیر کامکار، نوازنده و مدرس پیشکسوت کشورمان با ارسال متنی ضمن ابراز تاسف از بیماری محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران گفت: "نوشتن و صحبت کردن از شخصیتی مانند استاد شجریان کار آسانی نیست. استاد محمدرضا شجریان یکی از ستون های استوار موسیقی ایرانی هستند که تاثیرشان نه تنها در آواز بلکه در کل موسیقی ایران کاملا آشکار است. 

آشنایی من با استاد شجریان به زمان جشن هنر شیراز بر می گردد که همراه با استاد لطفی در منزل پدرم، استاد حسن کامکار حضور پیدا می کردند، اما اوایل دهه شصت به واسطه گروه عارف به آهنگسازی و سرپرستی زنده یاد استاد مشکاتیان با ایشان همکاری داشته ام و پس از آلبوم "دستان"، در سفرها و کنسرت های بسیاری با ایشان همراه بودم و این همکاری ها همواره ادامه داشت. ایشان نه تنها در هنر بلکه در شخصیت فردی نیز انسانی بزرگ، دقیق و کم نظیر هستند که در کنارشان همواره نکاتی را آموخته ام.

همچنین به واسطه حضور استاد گنجه ای در خانه موسیقی از زحمات استاد شجریان به عنوان رئیس شورای عالی مطلع بوده ام و خوشحالم این استاد در کنار کارهای ارزشمند هنری شان به مسائل صنفی هنرمندان هم اهمیت می دهند.

در نخستین ساعات آغاز سال جدید، متاسفانه خبر بیماری ایشان که ظاهرا سال ها با این هنرمند برجسته کشورمان همراه بوده منتشر شد. از این مساله بسیار متاسف شدم. برای ایشان آرزوی بهبودی کامل و عاجل دارم و امیدوارم بار دیگر استاد محمدرضا شجریان با سلامت کامل در ایران  روی صحنه ببینیم و از صدای آسمانی شان لذت ببریم. 

باید قدر اساتید بزرگ هنر ایران را بدانیم و زحمات و خدمات این عزیزان را برای اعتلای هنر و موسیقی ایران از یاد نبریم." 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.