mashhadartexam

مهندس مسعود حَکمی Masoud Hakami

mashhadartexam

مهندس مسعود حَکمی Masoud Hakami

اولین طرح کنگو گوما در استرالیا؛ ارتباط مرکز خلاقیت و میدان اجتماعی موجود


بندر دارلینگ معمار بین المللی کنگو کوما را برای طراحی یک مرکز اجتماعی و خلاقیت جدید برای شهر سیدنی انتخاب نموده است؛ این پروژه اولین اثر این معمار در استرالیا خواهد بود. این طرح با نام "دارلینگ اکسچنج" با ارتفاع 30 متر و نمایی چوبی با شش طبقه طراحی شده است. این پروژه فضایی برای یک هایپرمارکت، مرکز مراقبت از کودکان، فضاهای ساخت و برنامه های جانبی در سطح همکف و یک بار و رستوران در بام را ارائه می نماید.

کنگو کوما گفته است: "هدف ما برای رسیدن به معماری، ایجاد فضایی باز و ملموس برای جامعه بوده است و این هدف در هندسه به صورت فرمی دایره ای نمایان شده که ساختمان را از جهات متعدد قابل دسترسی و قابل تشخیص می کند."

"صفحه نمایش های چوبی به دور فضای خارجی کشیده شده و آن را پویا و هیجان انگیز کرده اند تا مرجعی تاریخی به بندر دارلینگ باشد. این بندر در اصل یک مکان مناسب برای فعالیت و کسب وکار و نقطه ای کانونی برای تبادلات تجاری است."

این پروژه به طور مستقیم با 2700 مترمربع فضای عمومی میدان دارلینگ مرتبط خواهد بود که توسط استودیو استرالیایی اسپکت طراحی شده است که به عنوان یک الحاقیه به آن محسوب می گردد. این دو پروژه بخشی از یک طرح 3.4 میلیارد دلاری با هدف تبدیل این منطقه به یک بخش اجتماعی پر جنب و جوش می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.